Call AT&T Directly To Demand They Keep OAN On DirecTV

(JustPatriots.com)- DirectTV is planning to drop One America News Network when its contract expires in April.

The satellite television provider said on Saturday that it has notified OAN’s owner, Herring Networks, Inc., that it will not renew the contracts for OAN and its lifestyle channel AWA when their current contracts expire.

DirecTV’s decision would remove One America News from millions of homes, significantly shrinking the potential reach of the traditionally pro-Trump news channel.

DirecTV was OAN’s largest distributor. With its loss, the network will only be available on Verizon FiOS, some smaller TV providers, and online streaming. Comcast and Charter, the two major cable companies do not carry OAN.

AT&T acquired DirecTV in 2015 and holds a 70 percent stake in the provider. It has carried OAN since April 2017 when AT&T settled a lawsuit with Herring Networks which claimed AT&T reneged on an agreement to carry OAN on DirecTV.

Naturally, corporate news outlets took delight in DirecTV’s decision to drop the upstart channel, which outlets quickly described as a source of “misinformation” about the 2020 election and the COVID pandemic.

The corporate media was also quick to point out that OAN was sued by Dominion Voting Systems for spreading lies and conspiracy theories about election rigging.

Of course, if television providers began dropping all news organizations for spreading lies and conspiracy theories, there would be no news organizations on DirecTV or any of the other providers.

During his rally in Arizona on Saturday, former President Trump threatened a boycott of AT&T over the decision. He accused DirecTV of canceling OAN for political reasons and suggested people should stop using AT&T.

In recent years, the paid TV market has been steadily losing subscribers, with more people abandoning it in favor of streaming services.

For a brief time this week, One America News featured a post on its website urging people to contact AT&T to complain about its channel being dropped. However, the linked post has subsequently been removed.